Projecten

terug naar overzicht

Bavaria - voice-overs brandmovies

opdrachtgever: Lutters Westenbroek
URL:

Accountmanagers van bierbrouwer Bavaria – al 300 jaar in handen van de familie Swinckels – gebruiken in hun werk soms animaties om op verrassende wijze het spits van hun salespitch af te bijten. Door in een korte video-animatie een sterke boodschap neer te zetten met een groot aantal UPS’s, wordt het ijs vaak direct gebroken, en kunnen ze vaak sneller tot de kern komen. Ideaal als je in gesprek gaat met een altijd drukke horecaondernemer.

Bavaria - voice-over + scenario brandmovies Lutters Westenbroek heeft al meerdere brandmovies voor Bavaria gemaakt, en voor twee van deze films heb ik de voice-over en/of het scenario geschreven. In beide films worden de voordelen van het voeren van Bavaria als biermerk allereerst sterk neergezet. De eerste brandmovie die ik schreef was een combinatie van grafische elementen, foto’s en testimonials van een aantal ondernemers. Heb dan ook eerst navraag gedaan bij accountmanagers van Bavaria, om te achterhalen waar ze bij hun prospects tegenaan lopen, maar ook waarom ondernemers juist voor Bavaria kiezen. Zo kon ik de USP’s van Brabants bekendste biermerk dus handig koppelen aan realistische redenen waarom deze prospects voor Bavaria zouden moeten kiezen. Zo kon ik wat vragen opstellen voorafgaand aan het filmen van de testimonials, zodat deze perfect in te passen waren in de film.
Voor de tweede brandmovie was reeds een heel storyboard gemaakt voor een wat abstractere moodfilm. Hiervoor was echter nog wel een tekstuele laag nodig, zowel als teksten in beeld en als voice-over. Geen storytelling dus, maar een aantal losse ‘stellingen’ en quotes die de boodschap versterkten.